سکوت رو دوست دارم، چون بهم فرصت فکر کردن میده
بایگانی

پایان

شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ب.ظ

تولدِ شخصیت رها در من و مشقِ سکوت و شروعش، آغاز راهِ خودسازی تو زندگیم بود. آغاز شروع برای تغییرات. آغاز بالفعل شدن نیروهایی که سالها در من وجود داشت و من ازشون دور افتاده بودم. این وبلاگ و نامِ رها برای من بی نهایت ارزش داره. تو تمومِ این چندسال، مشقِ سکوت برام بهانه ای بود برای سکوت و تفکر بیشتر که حالا قسمت جدانشدنی زندگیم شده و نتیجه اش برام شگفت انگیز بود.

زمانِ خیلی زیادی بود که به اینجا سر نمیزدم و نمی نوشتم. دوره ی نوشتنِ مشقِ سکوت برای من خیلی وقته که تموم شده، و من تمامِ این مدتِ طولانی به خودم فرصت دادم تا این پایان رو بپذیرم. و بپذیرم که تموم ِ شدن این دوره از زندگیم به معنای دور افتادن من از خودم و تموم شدن اونچه که هستم نیست و معناش فقط آغاز فصل دیگه ای از زندگیمه.

بنا به دلایلی تصمیم گرفتم تمام ِ مطالبی که تو بلاگفا و اینجا نوشته بودم رو از وبلاگم حذف کنم تا جایی ثبت نشده باشه و کسی بهشون دسترسی نداشته باشه و تا موقعی که تصمیم بهتری براشون نگرفتم، با تمام کامنتهاشون پیش خودم یادگاری خواهد موند.

نوشتن همیشه جز اصلی ترین علایق من بوده و خواهد بود، و تک تک کلماتی که از زمان بلاگفا و بعد هم بیان نوشتم، با اعتقاد نوشتم و برام با ارزش هست و با ارزش خواهد بود، اما نیاز به نوشتن به این شکل برای من پایان پیدا کرده و من حالا دنبال راه دیگه ای برای شکوفا کردن این نیاز درون خودمم و اهداف دیگه ای رو دنبال میکنم. شاید روزی، به شکل دیگه ای و جای دیگه ای شروع به نوشتن کنم.

از تمومِ دوستانِ خوبی که تو این چندسال با همدیگه همراه بودیم ممنونم و برای تک تکتون آرزوی موفقیت و سلامت میکنم.

ایمیل raha.mashghesokoot@gmail.com همیشه راه ارتباطی بین ما باقی خواهد موند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۶
رها

نظرات  (۷)

سلام 
رفتن هر وبلاگ نویسی منو ناراحت میکنه ..
ولی احترام می زارم به احساسات ...و تصمیمات 
و اگه یه زمانی برگشتی به نوشتن که امیدوارام برگردی ..دلم می خواهد بخونمت 
مواظب خودت باش ..انشاالله همیشه خوشحال باشی :)
پاسخ:
سلام
ممنون آبان جان
امیدوارم دلت شاد باشه
۱۶ دی ۹۶ ، ۲۲:۴۸ بلاگر کبیر ^_^
الهی قربونت برم من.آشنایی با وبلاگت خیلی اتفاق مبارکی بود عزیزم.اینکه تو نوشته هات اعتقاد به کلمات وجود داشت کاملا ملموس بود.هر چند من سعادت اینو نداشتم خیلی طولانی همراهیت کنم و فیض ببرم از دوست دانایی مثل تو اما واقعا اون حقیقت بینی و حقیقت جوییت برای من الگو خواهد بود.
خیلی دوستت دارم عزیز و برات آرزوی سعادت میکنم...
پاسخ:
ممنون عزیزم. 
خوشحالم که باهات آشنا شدم و این آشنایی جای دیگه ای ادامه خواهد داشت.
امیدوارم همیشه موفق و شاد باشی
سلام
امیدوارم حالت خوب باشه.
تقریا سالهاست من یکی از خواننده های خاموش وبلاگت هستم. از دوست های نسیم(نفس پاک).
یادم میاد نسیم سالها پیش ، ضمن نوشتن اسم دوستان وبلاگیش ، گوشه های از خصوصیات اونهارو هم ذکر کرده بود.(البته از نظر خودش). یادم میاد علاوه بر ذکر خوبی هات در درون وبلاگش ، ازت به عنوان یکی از اشخاصی اسم برده بود که خیلی به هم شبیه هستید.  راستش من اون زمان بنا به دلایلی خیلی باهاش موافق نبودم. اما بعدها نظرم تغییر کرد و.... من هردوتون رو مثل خواهر خودم دوست داشتم و دارم. اینقدر زیاد که به نظرم حتی شاید اصلا هیچ احتیاجی به گفتنش هم نباشه ؛ چون تابلو و واضح هست. (و همچنین انسانهایی مثل شمارو.)

خوبه که تو(یا شما) حداقل خبر دادی که بنا به دلایلی میخوای فصل تازه ای از زندگیت رو شروع کنی ، کم نیستند کسانیکه توی این سالها بی خبر رفتند و.... رفتن و نبودنتون ناراحت کننده ست اما اگر خیر و سعادت و سربلندیتون در این هست ، ما این رفتن هارو  با آرامش بیشتری می پذیریم.

اگر از تو و یا هیچ فرد دیگه ای درخواست ماندن نکردم و نمیکنم ،(نه اینکه حضورتون اهمیتی نداره ، نه ، اصلا - چون حضورتون خوب و لذت بخش بود و هست.) دلیلش اینه که نمیدونم خودمم تا کی توی این فضای وبلاگی و مجازی میمونم ، میتونم حدس بزنم یک روز منم اینجارو ترک میکنم ، مثل تو  منتظرم زمانش برسه. زمانش شاید چند لحظه دیگه باشه ، شایدم سالها طول بکشه!! نمیدونم - الله اعلم.

اگر احیانا زمانی بنا به دلایلی نظرت عوض شد ، بدان که ما از حضور دوباره ت خوشحال میشیم.
با اینکه معلوم نیست هر کدوممون تا کی در این فضا حضور داشته باشیم و...


حرف آخر...

رهای عزیز و خوب ،
تنها خدا میداند بهترین در زندگیت چگونه معنا پیدا می کند ،
من آن بهترین را برایت آرزو میکنم. هم خودت و هم خانواده محترمت [گل][گل][گل]
پاسخ:
سلام
چه جالب، من این پست نسیم رو یادم نمیاد و یا شاید اصلا ندیدمش. ولی یکی از انسان های خوبی که وبلاگ نویسی باعث آشنایی من باهاش شد نسیمه.
خوشحالم که این سالها خواننده ی وبلاگم بودی و امروز اسمت رو اینجا دیدم. ممنون از کامنت پر مهرت [گل]
منم برات بهترین ها رو آرزو می کنم.

کشتی هایی که شب هنگام در حرکتند
از کنار هم میگذرند
و با هم سخنی کوتاه میگویند ،
تنها یک اشارت ، و صدایی از دور دست در تاریکی.

ما نیز در صحنه زندگی چون دو کشتی ،
از کنار هم میگذریم ؛
و با هم  چنیـن سخـن میگوئیـم:
تنهـا نگاهی کوتاه و صدایـی.

آنگاه تاریکی و سکوت.((هنری لانگ فلو))


ناخوداگاه یاد این شعر هنری لانگ فلو افتادم... انگار گوشه هائی از واقعیت هست.


و...


خداونداا به من توفیق تلاش در شکست ،
صبر در نومیدی ، رفتن بی همراه ، جهاد بی سلاح ، 
کار بی  پاداش ، فداکاری در سکوت ، دین بی دنیا ، مذهب بی عوام ،
عظمت بی نام ، خدمت بی نان ، ایمـان بی ریا ،
خوبی بی نمـود ، گستاخی بی خامی ، مناعت بی غرور ، عشق بی هوس ،
تنهایی در انبوه جمعیت ،
و دوست داشتن بی آنکه دوست بداند ، روزی کن.(علی شریعتی)



خدا یار و نگهدارت
پاسخ:
چه شعر قشنگی

در پناه خدا باشی
رهای عزیز، هر چند میدونم تصمیمتو گرفتی و دلت میخواد دیگه جایی مثل وبلاگ ننویسی و یا لااقل با یه رویه ذیگه و یه جور دیگه و ... اما خواستم بهت بگم ، که چقدر دلم می خواست این طوری نمی شد. چقدر دلم یم خواست که بازم می نوشتی و مشق سکوتو به عنوان یه دفترچه نگهش می داشتی. دفترچه ای که یه سری از دوستات میان و باهاش ازت سراغی می گیرن. اما خب اینا چیزاییه که من دلم میخواد و مسلمن تو خواسته های دیگه ای داری که بازم مسلمن اونا مهمترن. 
من به عنوان یه دوست وبلاگی باهات دست خداحافظی میدم و میگم به امید دیدار. 
پاسخ:
نیمه جدی بانوی عزیز
دلبستگی خیلی زیادی به نوشتن، به مشق سکوت و دوستان خیلی خوبی که این سالها به واسطه مشق سکوت پیدا کردم دارم و هیچ وقت فکر نمیکردم روزی برسه که همچین تصمیمی بگیرم، اما تغییراتم، اتفاقات و شرایطی که برام پیش اومد باعث شد تا مجبور باشم یا بهتره بگم تصمیم بگیرم که از اینجا دل بکنم تا بتونم مسیر تازه ای رو شروع کنم. امید دارم که تو مسیر درستی قدم برداشته باشم 
ممنون از کامنت پر مهر و پر قدرتت و به امید دیدار

دلم برای نوشته های قشنگت تنگ میشه
پاسخ:
ممنون دوست خوبم
من هم یکی از خواننده های خاموش وبلاگت بود م که  اتفاقی به خاطر اسمت رها  باهات آشناشدم از سالها قبل از همون وقتیکه توبلاگفا می نوشتی 
دیدت به زندگی و نوشته هات برام جالب بود و خوندنی
 انتخابت تو موسیقی  آخر مطالب نیز ناب بود 
واقعا دلم برای نوشته هات تنگ میشه امروز که مراجعه کردم و دیدم نوشتی پایان دلم گرفت 
برات آرزوی شادکامی دارم اگر بازم جایی نوشتی آدرس خودت رو برام بذار 

پاسخ:
ممنون از اینکه این سالها همراهم بودی و ممنون بابت کامنت پر مهرت
برات بهترین ها رو آرزو میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی